شنبه 29 مهر 1396
تاریخ 1395/03/24 زمان 11:04:22 بازدید 626

تحقیقات بازار(یک راهنمای عملی)

محققان بازار دارای جعبه ابزاری آميخته به تحقیقات کتابخانه‌ای، مصاحبه‌های تلفنی، مصاحبه‌های رو در رو، پرسشنامه‌های خودتکمیلی، گروه‌های تمرکز و مشاهده هستند.

به گزارش تریبون، آنها تکنیک‌های خاصی را برای انتخاب نمونه‌ها و تحلیل داده‌ها به کار می‌گیرند. بخش عمده این کتاب به موضوعاتی شامل؛ توضیح چگونگی کارکرد هر یک از شیوه های جمع آوری اطلاعات و چگونگی انجام تحقیقات بازاری اختصاص دارد. مجموعه‌ دستاوردهای مرتبط با یک تصمیم بازاریابی را می‌توان به عنوان تحقیقات بازار درنظر گرفت. ما در این کتاب با چیزی فراتر از استفاده اتفاقی و تصادفی از بخش‌های جزئی یک پژوهش سر و کار داریم. ما تعریفی از تحقیقات بازار پیشنهاد می‌دهیم که به شرح زیر است: «جمع‌آوری، تحلیل و تفسیر سیستماتیک اطلاعات مربوط به تصمیمات بازاریابی.» در این تعریف، کلمه "سیستماتیک" لزوما به این معنی نیست که تحقیقات بازار یک زمینه علمی دارد، چرا که ما اغلب از روش‌هایی نظیر مشاهده و تحقیقات گروهی متمرکز استفاده می‌کنیم که از لحاظ تفسیر و توضیح طولانی و از لحاظ ریاضی کوتاه می‌باشند. از این لحاظ، تحقیقات بازار به علوم اجتماعی نزدیک¬تر است تا علومی نظیر فیزیک که دقت بیشتری درخصوص قوانین طبیعت دارند. تحقیقات بازار می‌توانند به شکل یک پروژه یک‌بار مصرف (نه چندبار مصرف) برای برآورده ساختن یک نیاز خاص انجام شوند که در این حالت آن را یک پژوهش موردی (ad hoc) می‌نامند. همچنین این تحقیقات می‌توانند شامل ردیابی و پیگیری منظم و پیوسته، نظیر پایش سهم یک محصول یا برند از بازار باشند. اهدافی که پژوهش‌های موردی یا پیوسته بدان منظور انجام می شوند، بسیار متنوع و گسترده هستند.

انتشارت :موسسه کتاب مهربان نشر

نویسنده :پال هاج، نایک هاج؛ مترجمان: آذر کفاش پور، شیلا منظم ابراهیم پور

موضوع :بازاریابی--تحقیق

تعداد صفحات :236 صفحه

قیمت :150,000 ریال

پایان پیام
 

سپه
دنیا دنیا آرامش
بیگ مانی
سی و هشتمین قرعه کشی قرض الحسنه بانک ملی
حضور رایگان در دایرکتوری
کیوسک اطلاع رسانی و خدماتی
ارتباط امروز
نرخ آزاد ارز وسکه
 
نوع ارز نرخ فروش
 
دلار
 
یورو
 
درهم امارات
 
پوند
 
سکه بهار آزادی
 
سکه امامی
 
نیم سکه
 
ربع سکه
ما را دنبال کنید
3 بی ان
طراحی و اجرا از کانون تبلیغات اتمسفر .